המורה כגיבור תרבות

ובינתיים, משהו אחר לגמרי:

הבת שלי, יפעת, במסגרת שירותה הצבאי בגל"צ, הכינה תכנית רדיו שהנושא שלה הוא המורה כגיבור תרבות – מבחר מבטים על דמות המורה בספרות, בקולנוע, במוסיקה ובאינטרנט.

התכנית שודרה ב 26/8, ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ד. לטעמי יצאה תכנית מעולה, והייתי ממליצה להאזין לה גם אילולא הייתה מחצית הגנים שלה שייכת לי.

מוזמנים להאזין.

http://www.icast.co.il/yifatsh

 

 

9 תגובות בנושא “המורה כגיבור תרבות”

  1. אוף טופיק, בטח יעניין גם אותה
    חיי האהבה של הדור הצעיר – וידאו/חובת צפייה
    סרט גאוני קצר מפסטיבל טורנטו
    שנערך כולו על מסך מחשב של בן עשרה
    תענוג!
    YOU NEED TO SEE THIS 17-MINUTE FILM SET ENTIRELY ON A TEEN'S COMPUTER SCREEN

    אהבתי

  2. עבודה יפה של בתך, מירי. צלחתי את השעה במלואה, ללא קושי.
    כלל לא בטוח לגבי הסיפא של הדברים. להתחיל מ"המורה כגיבור תרבות" (שהקפיץ אותי, אם כי אין לי ספק לגבי יכולתה של כותרת כזו לגייס אזניים מאזינות) ולסיים ב"מה שהכי חסר על המסך זה המורה הממוצע, במובן הטוב של המילה" (במובן המתחנף אולי? כי מי הוא מלכתחילה קהל היעד של תכנית שזוהי כותרתה?) המסלול הזה היה בעיניי קצת תמוה.המציאות החינוכית כפי שאני נתקל בה בעצם ימים אלה, דרך חוויותיו של בני, היא עלובה בצורה שערורייתית ומעוררת קבס.
    מאידך, מי אם לא יוצאת-חלצייך תתחיל באפלטון ותסיים בארץ נהדרת?
    נהניתי מאד והיא מוכשרת מאד. כיף של דבר.

    אהבתי

    1. תודה וגם יפעת מוסרת. אני חושבת שהמושג "גיבור תרבות" הוא מושג רחב, והמשמעות של הביטוי לא מצטמצמת להירואיקה, כמו בשדה הקרב, אלא פשוט לנוכחות התרבותית המצטברת שלו לאורך השנים במדיות השונות, וזו נוכחות משמעותית כי הדמות של המורה היא דמות משמעותית, לטוב ולרע, בהתחשב במספר השעות שאנחנו מבלים בחברתם. בנוסף אני חושבת שהעמדה המובלעת בתכנית הייתה הצגת מעמד המורה מנקודת מבט של תבוסה, הקרב התדמיתי כבר הוכרע לרעתו – קינה או הספד אם תרצה.
      בנוגע למה שכתבת על בנך – אני יכולה להזדהות עם זה, אבל יש גם מורים כל כך מדהימים, כל כך כריזמטיים ואכפתיים ומשקיענים. חבל שאין יותר.

      אהבתי

אז בדיוק בקשר לזה רציתי להגיד ש...

