"סופרים לאחור" – פרויקט ייחודי ומרגש לרגל שבוע הספר

אם כבר לחזור מחלקת הקבר הוירטואלית בה שהיתי בחודשים האחרונים – אז רק ככה, עם המון שפריצים של גאווה הורית:

בדרך כלל אנחנו נתקלים בשמות שלהם על שלטי רחובות, או מודפסים על כריכות מרופטות מרוב שימוש בספרייה הביתית. פרויקט "סופרים לאחור" של גלי צה"ל (ושל הבת שלי, יפעת!) שלף בפינצטה (יש לומר מלקטת, אני יודעת) מן הארכיון סדרה של ראיונות רדיו מרתקים עם סופרים ומשוררים שכבר אינם איתנו, והעלה אותם לאתר האינטרנט. ועכשיו הם זמינים להאזנה.

אז כל מי שסקרן לשמוע איך אלכסנדר פן מספר את סיפור חייו, או את יעקב שבתאי מתאר את תל אביב לא רק באמצעות הקולמוס, או את יוסל בירשטיין מפליא בסיפוריו, וגם את אברהם שלונסקי שמתגלה כאיש שיחה מרתק, ואת יונה וולך, קצת אחרת, בראיון שנערך חודשים מספר לפני מותה, ואת ז'קלין כהנוב מתארת את ילדותה בקהיר, ואת יהודה עמיחי משמש לשעה קלה כמדריך טיולים בירושלים – מוזמן להיכנס לדף ולהקשיב.

כאן יש קישור ישיר לדף הפרויקט באתר גל"צ

וכאן קישור ישיר לפוסט בפייסבוק, למקרה שתתלהבו ותרצו לשתף – וגם האפשרות להוסיף שמות משלכם לרשימה, לקראת פרסום שביעייה נוספת של ראיונות שתעלה בעוד שבוע, על פי בחירת המאזינים. הייתי מבקשת לשמוע ראיון עם שולמית הראבן ז"ל, אבל אין לי פייסבוק…

11 תגובות בנושא “"סופרים לאחור" – פרויקט ייחודי ומרגש לרגל שבוע הספר”

    1. ידעתי שתאהבי (:
      יפעת סיפרה לי שמצאה בארכיון ראיון עם דליה הרץ (תבדל"א) המאד צעירה, אבל הראיון לא עוסק כמעט בשירתה, למעט שיר מעולה שהיא קוראת בסופו.
      אלכסנדר פן שובר לי את הלב, את חייבת להקשיב לזה.
      את מי היית מעוניינת לשמוע מתראיין?

      אהבתי

      1. אקשיב בהמשך, היום קצת צפוף, הספקתי חלק קטן בינתיים מפן, וזה באמת מרגש. דליה הרץ- מעניין! לפני שהתכחשה? מאוד רוצה לשמוע אותה מקריאה!. כמובן שאם היה משהו מוקלט עם סיגלית דוידוביץ', הייתי מאושרת (מצאתי הקלטה של ראיון איתה בבית אריאלה, שיש לי גם בכתובים, עם אילן שינפלד, מאיזה ערב אי שם בתל אביב בסוף שנות ה80, אבל בטח אין כלום חוץ מזה). והייתי שמחה לשמוע את יאיר הורביץ, מסקרן איך נשמע ומקריא. אנסה לחשוב עוד מי בהמשך ואוסיף גם בשבילך את שולמית הראבן בפייסבוק, ככה בשביל דרישת השלום (-:

        אהבתי

        1. תודה רבה (:
          תחום ההגדרה של הפרויקט הזה הוא סופרים ומשוררים שכבר אינם איתנו. אני מניחה ששתי הנ"ל, תיבדלנה לחיים ארוכים, עונות לקטגוריה הזו כמי שנעדרו מזירת הכתיבה הפעילה כבר עשרות שנים.

          אהבתי

          1. תיבדלנה לחיים ארוכים, ואני בכל זאת מקווה לחזרה מבורכת של דוידוביץ, אז זו טעות שלי, אולי נכון יותר לא להניח שום ראיון איתה במסגרת הזאת, למרות שאני משתוקקת לשמוע, אם יש. שומעת כרגע שוב אותה מקריאה, כל כך אוהבת את ההקראה שלה. ופן- ב"בוקר בשעון דום", אלוהים. חבל שאין לי את הטקסט, אחפש אותו.

            אהבתי

    1. הכל אחלה. מעניין להקשיב לשבתאי, חבל שאין ראיון ארוך יותר. וגם התצלום שלו בדף הפרוייקט הוא תצלום שמאד, איך להגיד, מאד.

      אהבתי

אז בדיוק בקשר לזה רציתי להגיד ש...

